Registrácia

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

(ďalej len „VOP“)


Článok I.

Základné ustanovenia

 

  1. Tieto VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Dodávateľom a Objednávateľom na diaľku (ďalej len „Zmluva“) prostredníctvom internetovej stránky Dodávateľa www.funradio.sk (ďalej len „Internetový obchod“).
  1. Dodávateľom je obchodná spoločnosť RADIO GROUP a.s. , so sídlom Leškova 5, 811 04 Bratislava, IČO: 44 845 995, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 4795/B, tel. č. 02/577 87 111, kontaktný email e-shop@funradio.sk (ďalej len „Dodávateľ“), ktorá ponúka tovar prostredníctvom Internetového obchodu.
  1. Objednávateľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala Dodávateľovi objednávku prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len „Objednávateľ“). Ak je Objednávateľom fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, považuje sa za spotrebiteľa a aplikujú sa na neho ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“).
  1. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy uzatvorenej medzi Dodávateľom a Objednávateľom prostredníctvom Internetového obchodu.
  1. Právne vzťahy medzi Dodávateľom a Objednávateľom sa riadia týmito VOP a ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä Zákona a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“).
  1. Na právny vzťah medzi Dodávateľom a Objednávateľom, ktorý nie je spotrebiteľom sa budú primerane aplikovať ustanovenia zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“).


Článok II.

Objednávka

 

  1. Objednávateľ si vyberá tovar prehliadaním katalógu produktov na Internetovej stránke, pričom objednávku realizuje nasledovne:
  1. výber príslušného tovaru z katalógu produktov,
  2. vloženie tovaru do košíka,
  3. zadanie potrebných údajov,
  4. výber platby (vrátane platby za doručenie tovaru) a spôsobu úrady
  5. potvrdenie objednávky
  6. odoslanie objednávky.
  1. Objednávateľ je povinný vyplniť údaje uvedené v objednávke najmenej v rozsahu povinných údajov.
  2. Objednávateľ, ktorý sa považuje za spotrebiteľa uvedie v objednávke nasledovné údaje: meno a priezvisko, adresu, e-mailovú adresu, telefónne číslo.
  3. Objednávateľ, ktorý nie je spotrebiteľom uvedie v objednávke nasledovné údaje: obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, e-mailovú adresu, telefónne číslo.
  4. V prípade, že má Objednávateľ zriadený Zákaznícky účet a bude pri objednávaní tovaru prihlásený, Internetový obchod ho automaticky identifikuje a vyplní požadované identifikačné údaje pre danú objednávku.
  1. Po odoslaní objednávky bude Objednávateľovi obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Objednávateľ odoslaním objednávky vyhlasuje, že sa oboznámil a súhlasí s kúpnou cenou tovaru vrátane prípadných nákladov na dopravu, dodacími podmienkami a s VOP platnými a účinnými v čase odoslania objednávky.
  1. Doručenie potvrdenia o prijatí objednávky zo strany Dodávateľa neznamená uzavretie kúpnej zmluvy. Po doručení potvrdenia o prijatí objednávky, Dodávateľ overí dostupnosť tovaru a zašle Objednávateľovi e-mailovú správu o spracovaní objednávky spolu so zálohovou faktúrou. Kúpna zmluva je uzavretá až záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy Dodávateľom vo forme e-mailového potvrdenia o vybavení objednávky a expedovaní tovaru.
  2. Na Objednávateľom uvedenú e-mailovú adresu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.
  1. Objednávka sa považuje za doručenú Dodávateľovi, ak bude doručená Dodávateľovi (dostane sa do sféry jeho dispozície) a bude obsahovať vyplnené všetky povinné údaje Objednávateľa.
  2. Dodávateľ si vyhradzuje právo neuskutočniť akceptáciu objednávky, t.j. stornovať, resp. zrušiť objednávku pred uzavretím Zmluvy v nasledovných prípadoch:
    1. ak Objednávateľ na výzvu Dodávateľa neodstráni nedostatky objednávky, resp. ju nespresní alebo nedoplní,
    2. ak nebude Dodávateľovi uhradená kúpna cena a cena za dopravu tovaru,
    3. ak je chybne uvedená cena, popis alebo obrazové znázornenie tovaru na Internetovej stránke Dodávateľa,
    4. z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru,
    5. ak nie je dočasne z prevádzkových, alebo technických dôvodov možné v internetovom obchode ponúkaný tovar dodať,
    6. z dôvodu, že sa výrazným spôsobom zmenila cena tovaru zo strany výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa pre Internetový obchod,
    7. ak ani pri vynaložení všetkého možného úsilia, ktoré možno od Dodávateľa spravodlivo požadovať, nie je Dodávateľ schopný dodať tovar Objednávateľovi v cene tovaru alebo podľa popisu tovaru uvedeného na Internetovej stránke Dodávateľa alebo v lehote určenej podľa týchto VOP,
    8. z dôvodov vyššej moci.

 

  1. Vyššie uvedené platí, ak sa Dodávateľ s Objednávateľom nedohodnú inak (napr. na náhradnom plnení, náhradnom čase doručenia a pod.). O neuskutočnení akceptácie objednávky, jej stornovaní, resp. zrušení z vyššie uvedených dôvodov Dodávateľ bezodkladne informuje Objednávateľa a vráti Objednávateľovi prípadne zaplatenú kúpnu cenu tovaru a cenu za dodanie tovaru v lehote 14 dní odo dňa doručenia tohto oznámenia.

 

Článok III.

Registrácia zákazníka a zákaznícky účet.

 

  1. Objednávateľ si môže na stráne Internetového obchodu dobrovoľne zriadiť svoj zákaznícky účet (ďalej ako „Zákaznícky účet“), ktorý umožňuje okrem iného uchovanie údajov Objednávateľa, histórie objednaného tovaru a príslušnej dokumentácie.
  2. Do svojho Zákazníckeho účtu môže užívateľ Internetového obchodu alebo Objednávateľ pristupovať na základe registrácie. Pri registrácii Zákazníckeho účtu je povinnosťou registrujúcej sa osoby uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
  3. Prístup k Zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je povinnosťou užívateľa Zákazníckeho účtu zachovávať mlčanlivosť. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesie Dodávateľ za to žiadnu zodpovednosť.
  4. Dodávateľ je oprávnený zrušiť Zákaznícky účet v prípade ak nie je využívaný viac ako 5 rokov.
  5. Objednávateľ, resp. užívateľ Zákazníckeho účtu berie na vedomie, že funkčnosť Zákazníckeho účtu je zabezpečovaná externým dodávateľom a môže byť dočasne obmedzení z dôvodu potrebnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia.


Článok IV.

Dodacie lehoty

 

  1. Dodávateľ je povinný dodať Objednávateľovi tovar v lehote najneskôr do 30 dní. V prípade, že sa tovar nachádza na sklade, Dodávateľ dodá tovar obvykle do 7-10 pracovných dní. V opačnom prípade do 14 pracovných dní.
  1. Dodacie lehoty sú pre dodanie jednotlivých druhov ponúkaných tovarov rôzne, a to v závislosti od ich dostupnosti. Tovar bude Objednávateľovi dodaný prostredníctvom zmluvného prepravcu (kuriérskej služby tretej osoby), a to v pracovných dňoch. Objednávateľ je povinný uhradiť Dodávateľovi cenu za dodanie tovaru. 
  1. Dodacia lehota začína plynúť odo dňa zaplatenia kúpnej ceny a ceny za dodanie tovaru, t.j. od pripísania príslušnej peňažnej sumy na účet Dodávateľa.
  1. Objednávateľ sa zaväzuje tovar od zmluvného prepravcu riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek zjavných vád tieto neodkladne, najneskôr do 24 hodín, oznámiť Dodávateľovi. V prípade zistenia porušení obalu svedčiacich o neoprávnenom vniknutí do zásielky s prepravovaným tovarom, je Objednávateľ povinný predmetnú zásielku od prepravcu neprevziať. V prípade prevzatia zásielky s prepravovaným tovarom, je Objednávateľ povinný podpísať preberací protokol poskytnutý prepravcom. Podpisom preberacieho protokolu Objednávateľ potvrdzuje, že zásielka s prepravovaným tovarom bola prevzatá neporušená.


Článok V.

Cena a platobné podmienky

 

  1. Kúpna cena tovaru je uvedená na webovej stránke Internetového obchodu Dodávateľa pri príslušnom tovare. Kúpna cena je uvedená vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty (DPH). 
  1. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeny zverejnenej kúpnej ceny tovaru v nadväznosti na jej zmenu zo strany subdodávateľov, výrobcov, dovozcov a pod. Dodávateľ oznámi aktuálnu cenu tovaru Objednávateľovi v e-mailovej správe o spracovaní objednávky. V prípade, ak cena uvedená na stránke Internetového obchodu Dodávateľa sa bude líšiť od ceny uvedenej v e-mailovej správe o spracovaní objednávky, a Objednávateľ so zmenenou cenou nesúhlasí, Objednávateľ je oprávnený objednávku zrušiť.
  1. Objednávateľ je povinný za objednaný tovar zaplatiť Dodávateľovi kúpnu cenu tovaru a cenu za dodanie tovaru riadne a včas, a to spôsobom ktorý je uvedený na stránke Internetového obchodu a to úhradou zálohovej faktúry, ktorú mu bude zaslaná na e-mailovú adresu uvedenú pri vytvorení objednávky.
  2. Po zaplatení kúpnej ceny a ceny za dodanie tovaru bude Objednávateľovi zaslaný objednaný tovar spolu s faktúrou, ktorá slúži ako daňový doklad a zároveň aj záručný list.
  3. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Objednávateľa prevzatím tovaru alebo okamihom, keď bude Objednávateľovi umožnené s tovarom nakladať.


Článok VI.

Odstúpenie od Zmluvy

 

  1. Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v nasledovných prípadoch:
  1. ak Objednávateľ nezaplatil Dodávateľovi kúpnu ceny tovaru a ceny za dodanie tovaru,
  2. z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru,
  3. ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu tovaru alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Dodávateľa vyplývajúcich zo Zmluvy,
  4. ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Dodávateľa spravodlivo požadovať, nie je Dodávateľ schopný dodať tovar Objednávateľovi v cene tovaru uvedenej na stránke Internetového obchodu Dodávateľa alebo dodať tovar zodpovedajúci popisu tovaru uvedenom na stránke Internetového obchodu Dodávateľa alebo dodať tovar v dodacej lehote určenej podľa týchto VOP. Dodávateľ je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Objednávateľa. Objednávateľovi prípadne zaplatenú cenu tovaru vrátiť v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od Zmluvy, a to prevodom na účet zadaný Objednávateľom,
  5. ak Objednávateľ, aj napriek výzve Dodávateľa, nedoplnil potrebné údaje alebo neopravil chybne uvedené údaje v objednávke,
  6. z dôvodov vyššej moci.
  1. V prípade odstúpenia od Zmluvy z vyššie uvedených dôvodov Dodávateľ vráti Objednávateľovi prípadne zaplatenú cenu tovaru a cenu za dodanie tovaru v lehote 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy, a to prevodom na účet zadaný Objednávateľom. Vyššie uvedeným nie je dotknuté právo Dodávateľa odstúpiť od Zmluvy z dôvodov vyplývajúcich z platných právnych predpisov.
  1. Objednávateľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od Zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru alebo služby, identifikáciu zmluvných strán a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s tovarom Dodávateľovi. Náklady na vrátenie tovaru (na dopravu) znáša Objednávateľ. Vrátený tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí Objednávateľ odovzdať Dodávateľovi všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru, ktoré obdŕžal pri jeho kúpe. Písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od zmluvy podpísaná Objednávateľom a obsahujúca nasledovné údaje: meno a priezvisko objednávateľa, adresa, číslo a dátum objednávky, popis tovaru, číslo účtu Objednávateľa. Tovar vrátený resp. zaslaný Dodávateľovi vo forme dobierky nie je Dodávateľ povinný prijať. Vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy, nájdete TU.
  1. Objednávateľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom je tovar zhotovený podľa osobitých požiadaviek Objednávateľa alebo určeného osobitne pre jedného Objednávateľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
  1. V prípade odstúpenia od Zmluvy, sa Zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.

 

Článok VII.

Záruka a uplatnenie právo zo zodpovednosti za vady (reklamácia)

 

  1. Na dodávaný tovar je Objednávateľovi poskytnutá záruka v lehote 24 mesiacov (záručná doba). Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Objednávateľom. Pri kúpe tovaru bude Dodávateľovi doručený daňový doklad (faktúra), ktorý slúži zároveň ako záručný list dodaného tovaru.
  1. Oprávnenie na záruku zaniká, ak k vade došlo zavinením Objednávateľa, najmä mechanickým poškodením tovaru, nesprávnym zaobchádzaním, používaním tovaru v nevhodných podmienkach alebo neodborne, príp. nedodržaním príslušných noriem zo strany Objednávateľa.
  1. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí. Pri použitom tovare nezodpovedáme za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
  2. V prípade, že bude mať dodaný tovar vadu, Objednávateľ môže takúto vadu oznámiť a uplatniť – teda reklamovať v rámci práva zo zodpovednosti za vady zaslaním e-mailu, či listu na naše adresu uvedenú pri našich identifikačných údajoch.
  3. Objednávateľ v oznámení, ktorým si uplatňuje reklamáciu uvedie predovšetkým popis vady tovaru a svoje identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý si želá dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka si uplatňuje.
  4. Pri uplatnení reklamácie predloží aj doklad o kúpe tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Dodávateľa, inak nie je Dodávateľ povinný reklamáciu uznať.
  1. V prípade reklamácie je Objednávateľ povinný doručiť Dodávateľovi reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane záručného listu, resp. dokladu o zaplatení a písomne oznámiť Dodávateľovi, že daný tovar má vady a uviesť, akým spôsobom sa vady prejavujú.
  1. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň doručenia vadného tovaru spolu s príslušnými dokladmi. V prípade, ak je podanie, ktorým si Objednávateľ uplatňuje reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si Dodávateľ vyžiada doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania od Objednávateľa. Ak Objednávateľ nedoplní podanú reklamáciu podľa tohto bodu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy Dodávateľa, bude Dodávateľ považovať podanie Objednávateľa za neopodstatnené.
  2. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, Dodávateľ reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
  3. O vybavení reklamácie vydá Dodávateľ písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie pričom o jej vybavení bude Objednávateľa informovať prostredníctvom e-mailu.
  4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia tovaru sa riadi primárne ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona.

 

Článok VIII.

Podnety Objednávateľa a alternatívne riešenie sporov  

 

  1. Objednávateľ má právo obrátiť sa na Dodávateľa so žiadosťou o nápravu (e-mailom na e-shop@funradio.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Dodávateľ porušil jeho práva.
  2. Ak Objednávateľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Dodávateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Dodávateľa so žiadosťou o nápravu (e-mailom e-shop@funradio.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Dodávateľ porušil jeho práva. Ak Dodávateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  4. Objednávateľ môže podať návrh spôsobom určeným podľa §12 Zákona o ARSS. Objednávateľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorá je dostupná online na: Prostriedky nápravy pre spotrebiteľov v EÚ - Európska komisia.
  5. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Objednávateľ – fyzická osoba, ktorý pri uzatváraní a plnení Zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Objednávateľom a Dodávateľom, vyplývajúceho zo Zmluvy alebo súvisiaceho so Zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od Objednávateľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu, ktorý však nesmie presiahnuť sumu 5,- EUR s DPH.


Článok IX.

Osobné údaje a ich ochrana

 

  1. V rámci registrácie a využívania Zákazníckeho účtu alebo nakupovania v Internetovom obchode dochádza k spracúvaniu osobných údajov o užívateľoch Internetového obchodu ako aj Objednávateľoch v súlade s Podmienkami ochrany súkromia. Pre odstránenie pochybností, kspracúvaniu na vymedzené účely dochádza na základe samostatných právnych základov ako súhlas, plnenie zmluvy alebo oprávnený záujem tak, ako bližšie vysvetľujú Podmienky ochrany súkromia.

 
Článok X.

Záverečné ustanovenia

 

  1. Tieto VOP sú nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke Internetového obchodu Dodávateľa. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP, pričom povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením VOP na stránke Internetového obchodu Dodávateľa.
  2. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej Zmluvy uzatvorenej medzi Dodávateľom a Objednávateľom na stránke Internetového obchodu Dodávateľa.

 

Tieto VOP vstupujú do platnosti dňa 01.10.2025